Læs mere

Handelsbetingelser

PostureShop.dk
v/ Anodyne ApS
CVR: 37167053
P.O. Pedersens Vej 9
8200 Aarhus N

 

Anvendelsesområde
Nærværende handelsbetingelser er gældende for alle aftaler indgået mellem PostureShop.dk og dig som forbruger, når du afgiver en ordre via www.postureshop.dk

Betaling

Der tages ikke gebyr for betaling med betalingskort hos PostureShop.dk. Alle gebyrer forbundet med betaling med VISA/Dankort, VISA, Mastercard og VISA Electron på PostureShop.dk betales af PostureShop.dk

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra PostureShop.dk’s lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Øvrige betalingsmetoder og de procentvise gebyrer på disse nedenfor:

På PostureShop.dk kan der, udover betalingskort, også betales med:
- PayPal (tillægges gebyr på 0,00% af betalingsbeløbet)

- Mobilepay (tillægges gebyr på 0,00% af betalingsbeløbet)

Alle priser angivet på PostureShop.dk er inklusiv moms.

Levering

For at få din vare leveret, skal du ikke betale for fragten, hvis du handler for mere end 499,00 kroner og du vælger MyPack Collect (levering til nærmeste pakkeboks).
Køber du for under 499,00 kroner opkræves et tillæg på:

- 29,00 kroner for MyPack Collect (levering til nærmeste pakkeboks).

- 45,00 kroner for MyPack Home (levering direkte til din bopæl).

- 25,00 kroner for PostNord Erhverv (levering til din arbejdsplads).


Bemærk at leveringstillæg ikke refunderes, hvis du fortryder dit køb. Levering sker med PostNord, eller tilsvarende leverandør, direkte til din ønskede leveringsadresse og vi bestræber os på levering indenfor 1-3 hverdage, medmindre andet er angivet. PostureShop.dk forbeholder sig retten til at sende ordren delvist eller samlet. Levering anses for sket, når varen er kommet i din besiddelse.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på PostureShop.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter dagen, du har modtaget din vare. Du skal indenfor 14 dage efter modtagelse af din ordre, sende varen retur sammen med en udfyldt returformular (den finder du vedlagt din ordre), hvor du gør tydeligt opmærksom på, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan også indgive meddelelsen skriftligt på info@postureshop.dk senest 14 dage efter modtagelse af din ordre, hvorpå du efterfølgende vil modtage en skriftelig bekræftelse fra os. Herefter skal ordren sendes retur indenfor maksimalt 14 dage. Returformularen er vedlagt din ordre, og denne skal uanset udfyldes og sendes retur sammen med din ordre.

Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. I så fald du nægter modtagelse af din ordre, eller ikke afhenter din pakke på det udvalgte afhentningsstede, uden at give os tydelig besked om dette, så forbeholder vi os retten til at fratrække vores samlede udgift i forbindelse med fragt, når vi krediterer din ordre.

Returnering/ombytning

Du skal uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du meddelt os at du vil fortryde dit køb, sende varen retur, gerne sammen med en udfyldt retur-/ombytningsformular, hvor du gør tydeligt opmærksom på, at du ønsker at fortryde eller ombytte dit køb. Er retur-/ ombytningsformularen ved en fejl ikke vedlagt din ordre, kan du downloade den via linket nederst på denne side. PostureShop.dk er ikke forpligtet til at tilbagetage eller ombytte din vare, hvis fristen ikke er overholdt. PostureShop.dk betaler de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen, hvis du bruger den returlabel (return drop-off) der blev fremsendt med din ordre. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet du har modtaget den, til varen er leveret retur til PostureShop.dk, der kvitterer for overdragelsen. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur (både ved ombytning og reklamation) ved at bruge den medsendte, forudbetalte returlabel til ombytning og returnering, så den er forsikret, og den kan spores. Vælger du at returnere din ordre på anden vis uden at have taget kontakt til os og med en anden fragtmetode, hæfter du selv for denne omkostning.

Du har alene ansvaret, hvis pakken ikke når frem til os. En kvittering på en brevforsendelse er ikke en gyldig dokumentation for pakkens forsendelse. PostureShop.dk er ikke ansvarlige for at erstatte varer der ikke når frem til os, derfor er det vigtigt at pakken sendes forsikret, og at den kan spores. Hvis en af de mulige drop-off steder (afleveringssteder) nægter modtagelse af den forudbetalte returlabel, skal du kontakte os med det samme, så vi kan udrede problemet.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Varen skal leveres tilbage uden stærke lugte af parfume, vaske-/skyllemiddel, tobaksrøg og lignende. I så fald forbeholder vi os retten til at afregne for en eventuel værdiforringelse, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Det er ikke nødvendigt at vaske produkter inden returnering til os. Men har du behov for at vaske produktet inden for retur- og ombytningsfristen, må produkterne udelukkende vaskes i neutralt-lugtende vaskemiddel og uden skyllemiddel. Produkterne må under ingen omstændigheder tørres i tørretumbler, da dette ødelægger produkterne.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i den originale emballage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb tilbage, du har indbetalt. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig (med undtagelse af leveringsomkostninger), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan ikke gennemføre en tilbagebetaling til 3. person (en anden person end den oprindelige køber), også selvom dette drejer sig om en gave.

 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

PostureShop.dk
v/ Anodyne ApS
P.O. Pedersens Vej 9
8200 Aarhus N

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen og du skal udfylde retur-/ombytningsformularen med tydelig meddelelse om, at du enten ønsker at udnytte fortrydelsesretten eller at du ønsker at ombytte. Vi modtager hverken pakker uden omdeling (med mindre det på forhånd er aftalt) eller pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangels-regler kan finde anvendelse på varekøb, og når du handler på PostureShop.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet, almindelig slitage eller anden skadeforvoldende adfærd med produktet.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi betaler fragten i forbindelse med reklamationen ved at sende dig en returlabel som pdf via e-mail. Hvis du selv vælger at sende en reklamation tilbage uden at have taget kontakt til os og med en anden fragtmetode, dækker vi dine "rimelige" fragtomkostninger.

Varen sendes til:

PostureShop.dk
v/ Anodyne ApS
P.O. Pedersens Vej 9
8200 Aarhus N

Vi har brug for følgende information, når du sender varen retur til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Du skal sende varen som en pakke, så den er forsikret og kan spores, hvis du vælger at sende pakken retur med anden fragtmetode end den, vi tilbyder. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Du har selv ansvaret for, at den når frem til PostureShop.dk. PostureShop.dk er ikke ansvarlige for at erstatte varer til reklamation, der ikke når frem, derfor er det vigtigt at pakken sendes forsikret og at den kan spores. Kontakt os altid, hvis du er i tvivl om hvilken type forsendelse du skal vælge. Husk, at varen altid skal sendes tilbage til os forsvarligt emballageret.

Varer i shoppen

Produkternes funktion, opbygning og udtryk for den enkelte model skal leve op til fastsatte krav af producenten ved kvalitetstjek på fabrikkerne, når man køber produkter fra AlignMed, men vær opmærksom på at der fra produktion til produktion kan forekomme mindre ændringer i farve, logo, materiale, m.m. Dette kan skyldes, producenten har lavet en mindre forbedring, at der ikke længere var muligt af bruge samme materiale eller lign.

Brug af rabatkoder

Vi kører indimellem rabatkampagner på eks. Facebook og i samarbejde med partnere eller fysioterapeuter i form af en rabatkode. Rabatkoden skal indtastes, når du har lagt en vare i indkøbskurven. Vil du bruge en rabatkode, skal du være opmærksom på, at du ikke kan benytte rabatkoden på varer, der i forvejen er til nedsat pris. Disse er markeret med 'tilbud' eller 'rabat'. Ligeledes skal du være opmærksom på, at du ikke kan kombinere to eller flere rabatkoder på samme køb, og at du heller ikke kan købe gavekort til nedsat pris med en rabatkode.

Kontakt os hvis du har spørgsmål til brugen af rabatkoder.

Ansvarsfraskrivelse

Udover den ovenfor nævnte fortrydelsesret samt reklamationsret påtager PostureShop.dk sig ikke noget ansvar for den leverede vare. PostureShop.dk er alene ansvarlig for skade forvoldt den leverede vare, såfremt det kan godtgøres, at skaden skyldes fejl begået af PostureShop.dk. PostureShop.dk er ikke ansvarlig for skader, der direkte eller indirekte er forårsaget af tredjemand.
Diverse links angivet til andre websites på PostureShop.dk’s hjemmeside er uden for PostureShop.dk’s kontrol, hvorfor PostureShop.dk på ingen måde kan drages til ansvar for indholdet på de pågældende sider.

Force Majeure

PostureShop.dk er ikke ansvarlig for manglende eller forsinket opfyldelse af aftaler, der skyldes force majeure, herunder men ikke begrænset til krig, optøjer, borgerlige uroligheder, offentlige myndigheders indgreb, strejke, lockout, import- og eksportforbud, mangel på arbejdskraft eller nogen anden årsag, der ligger udenfor PostureShop’s kontrol, og som vil kunne forsinke eller forhindre leveringen af en vare. I sådanne tilfælde udskydes leveringen i et tidsrum svarende til hindringens varighed, og leveringen til den dertil udskudte leveringstid anses i enhver henseende for rettidig.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan købe produkter, og derved indgå aftale med os på Anodyne.dk har vi brug for følgende oplysninger:

- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos PostureShop.dk og opbevares i maksimalt fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Kun medarbejderne hos PostureShop.dk / Anodyne ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til PostureShop.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos PostureShop.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til PostureShop.dk via e-mail: info@postureshop.dk

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til PosttureShop.dk hurtigst muligt. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt:

Center for Klageløsning
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her http://ec.europa.eu/odr
 

Ændringer af handelsbetingelser
PostureShop.dk forbeholder sig retten til at ændre disse handelsbetingelser i det omfang det er nødvendigt. Dette kan være for at tilpasse handelsbetingelserne ændrede lovkrav eller lignende.


DOWNLOAD OMBYTNINGS- OG RETURFORMULAR


- Senest opdateret: 12/01/2018